preloader

Lūdzu, uzgaidiet

RU
Bezmaksas tālrunis I - V, 9:00 -18:00

Kā māmiņai mazināt stresu?

Kā māmiņai mazināt stresu?

Šķiet, retajam no mums ikdiena paiet bez stresa, jo dienā paveicamo darbu ir tik daudz, ka reizēm visam neredz galu. Dzīve vāveres ritenī bieži vien iet roku rokā ar stresu. Azeta farmaceite, aptiekas vadītāja Egija Jēkabsone stāsta, kā palīdzēt stresa gadījumā.

Stress ir organisma atbildes reakcija uz patīkamiem un nepatīkamiem brīžiem. Lai mazinātu ikdienā stresu, farmaceite Egija Jēkabsone iesaka katram atrast nodarbi, kas sagādā prieku un novērš domas no stresainām situācijām. “Piemēram, meditēšana, vingrošana, kādam tā var būt grāmatu lasīšana vai došanās dabā,” stāsta E. Jēkabsone. Vienlaikus svarīgs ierocis cīņā ar stresu ir arī kvalitatīvs un pietiekams miegs, jo tas mazinās satraukumu un nomierinās nervu sistēmu. “Ja cilvēks nespēj ar saviem spēkiem nomierināties un sakārtot domas, ir pieejami arī dažādi preparāti, kas spēs nomierināt,” skaidro farmaceite.

Augi, kuriem ir nomierinoša darbība: baldriāns, melisa, piparmētra, passiflora, ugunspuķe, vīgrieze u.c.

Cīņā ar stresu var palīdzēt magnijs un B grupas vitamīni. “Magnijs ir viena no galvenajām minerālvielām, kas atbild par organismu un to funkciju veiksmīgu darbību. Magnijs un B grupas vitamīni samazina nogurumu, nespēku un sakārto nervu sistēmas darbību. Ja organismam pietrūkst magnija, cilvēks izjūt nespēku, bailes, depresiju, krampjus,” stāsta Azeta aptiekas vadītāja, piebilstot, ka gan magnijs, gan B grupas vitamīni atrodami arī pārtikas produktos. Magnijs atrodams banānos, pienā, cūkgaļā, spinātos, savukārt B grupas vitamīni ir meklējami austerēs, mīdijās, vistu olās, cūkgaļā, tāpat arī tie pieejami uztura bagātinātāju veidā gan atsevišķi, gan kompleksi.

Stress ļoti ietekmē arī imūnsistēmu, tāpēc nedrīkstētu aizmirst par D vitamīna lietošanu. Latvijā ļoti daudziem ir nepietiekams D vitamīna daudzums, tāpēc to jāuzņem papildus. “D vitamīns atbild par prāta spējām, uzlabo atmiņu, koncentrēšanos. Ir pētījumi, kas pierāda, ka D vitamīns samazina uztraukumu un uzlabo noturību pret stresu,” skaidro farmaceite Egija Jēkabsone, uzsverot, ka, izvēloties nomierinošus līdzekļus, obligāti jākonsultējas ar ārstu vai farmaceitu.

Uzzini vēl vairāk par šo tēmu Māmiņu klubā: https://maminuklubs.lv/sieviesu-klubs/ka-mazinat-stresu-302048/

Ainavas (horizontālais) skats netiek atbalstīts. Lūdzu, pagrieziet ierīci portreta (vertikālajā) skatā.