preloader

Lūdzu, uzgaidiet

Mīti un fakti par miegu

Mīti un fakti par miegu

Nereti cilvēki nesasita veselības problēmas, pašsajūtu un garastāvokli ar miegu. Tomēr miegs ir ļoti svarīgs organisma atjaunošanās procesā. Esam apkopojuši populārākos mītus, kuri pastāv mūsu sabiedrībā. Ieskaties un iegūsti reālus faktus, kas atspēko šos mītus.

1. Mīts: tādas veselības problēmas kā aptaukošanās, diabēts, hipertensija un depresija nav saistītas ar cilvēka miega daudzumu un kvalitāti.

1. Fakts: Arvien vairāk zinātnisko pētījumu liecina par kopsakarību starp sliktas kvalitātes miegu un/vai nepietiekamu miegu un dažādām slimībām. Pārtraukts miegs var negatīvi ietekmēt organisma veselību un izraisīt hipertensiju, ka arī sirds un asinsvadu slimības. Pētījumi norāda, ka nepietiekams miega daudzums pasliktina ķermeņa spēju izstrādāt insulīnu, izraisa pazeminātu metabolismu un paaugstinātu hormona kortizola līmeni. Tā rezultātā palielinās apetīte un samazinās kaloriju sadedzināšanas spēja.

2. Mīts: jo vecāks Jūs esat, jo mazāk miega stundu Jums ir nepieciešams.

2. Fakts: Miega speciālisti pieaugušam cilvēkam iesaka ievērot septiņas līdz deviņas stundas miega. Miega paradumi mainās līdz ar cilvēku novecošanu, bet miega daudzums, kas viņiem ir nepieciešams, nemainās.

3. Mīts: krākšana ir izplatīta problēma, bet nav kaitīga.

3. Fakts: Krākšana var būt miega apnojas pazīme, t.i., miega traucējumi, kas saistīti ar citām medicīniskām problēmām. Miega apnojai ir raksturīga gaisa plūsmas pārtraukšanās vai samazinātas gaisa plūsmas epizodes visas nakts garumā. Laika gaitā miega apnoja var palielināt sirds un asinsvadu slimību risku, ja tā netiek ārstēta. Krākšana bieži vai regulāri ir saistīta ar hipertensiju. Turklāt nepietiekams miegs ietekmē augšanas hormona sekrēciju, kas ir saistīts ar aptaukošanos.

4. Mīts: Jums pietiek ar dažām stundām miega.

4. Fakts: Miega speciālisti saka, ka lielākajai daļai pieaugušo cilvēku katru nakti ir nepieciešams no septiņām līdz deviņām stundām miega, lai nodrošinātu optimālu funkcionēšanu, veselību un drošību.

5. Mīts: pusaudžiem, kuri aizmieg klasē, ir slikti ieradumi un viņi ir slinki.

5. Fakts: Pusaudžiem katru nakti ir nepieciešamas vismaz 8,5 - 9,25 stundas miega. Pusaudžu iekšējais bioloģiskais pulkstenis var turēt viņus nomodā vēlāk vakarā un var traucēt pamosties no rīta.

6. Mīts: bezmiegu raksturo tikai grūtības aizmigt.

6. Fakts: Ar bezmiegu ir parasti saistīti četri simptomi:

· Grūtības iemigt.

· Pārāk agra pamošanās un nespēja atkārtoti aizmigt.

· Bieža pamošanās.

· Pamošanās, jūtoties nogurušam.

7. Mīts: miegainība dienas laikā vienmēr nozīmē, ka cilvēks nesaņem pietiekami daudz miega.

7. Fakts: Pārmērīga miegainība dienas laikā var rasties arī tad, ja cilvēks saņem pietiekami daudz miega. Šāda miegainība var liecināt par veselības problēmām vai miega traucējumiem, piemēram, narkolepsiju vai miega apnoju.

8. Mīts: miega laikā Jūsu smadzenes atpūšas.

8. Fakts: Miega laikā ķermenis atpūšas. Neskatoties uz šo faktu, smadzenes paliek aktīvas, tiek "uzlādētas" un joprojām kontrolē daudzas ķermeņa funkcijas, ieskaitot elpošanu.

9. Mīts: ja Jūs mostaties nakts vidū, vislabāk ir gulēt gultā, mēģinot aizmigt.

9. Fakts: Pamošanās nakts vidū un nespēja atkārtoti aizmigt ir bezmiega simptoms. Lielākā daļa ekspertu domā, ka, ja Jūs nespējat atkārtoti aizmigt 15 līdz 20 minūšu laikā, jums vajadzētu piecelties no gultas un veikt kādu relaksējošu darbību.